Op weg naar huis

28 april 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

En nu is het dan zover. Over een half uurtje ga ik op weg naar het vliegveld voor mijn vlucht terug naar Nederland!! Voelt behoorlijk gek. Aan de ene kant heb ik ontzettend veel zin om weer naar huis te gaan en iedereen daar weer te zien, maar aan de andere kant heb ik het hier in San Francisco enorm naar mijn zin en heb ik super veel leuke mensen ontmoet en slaap ik in het beste hostel dat ik in de afgelopen 3 maanden gehad heb! De afgelopen week heb ik niet heel veel nieuwe dingen meer bekeken, heb vooral veel rondgeslenterd en met de mensen uit het hostel leuke dingen gedaan. Ik ben ook geregeld naar de sportschool gegaan en heb lekker kunnen sporten! Want het eten is hier zo ongezond, dat het erg lekker is om dat er weer uit te zweten. Zo zit er bijvoorbeeld in meergranenbrood zoveel suiker, dan je gewoon een zoete boterham eet. En zelfs in kaas stoppen ze hier suiker. Echt in alles zit wel 4x zoveel suiker als in Nederland! Mijn maag heeft daar een beetje moeite mee. Ook is het eten hier heel vet, wat ook niet bevorderlijk is voor mijn maag. Al met al heb ik heel veel zin in een gewone Nederlandse boterham met kaas!! Kijk ik nu al naar uit :P

Verder ben ik deze week nog naar Alcatraz geweest, dat is de beruchtste gevangenis van de USA uit de jaren 50. Ook ben ik naar een concert geweest van de San Francisco Symphony, wat een super goed orkest scheen te zijn (vergelijkbaar met het Concertgebouworkest in Nederland). De stukken vielen een beetje tegen, maar het was inderdaad een heel goed orkest. Verder ben ik naar de Golden Gate Bridge geweest en ben ik eroverheen gelopen. Dat was echt spectaculair. Het is een prachtige brug en hij is echt gigantisch!! Het duurt ongeveer 20-30 min. om naar de andere kant te lopen en tijdens het lopen heb je mooie uitzichten over de baai en de stad.

In het hostel heb ik weer veel mensen ontmoet. Hebben een aantal avonden gezellig gekletst en spelletjes gespeeld (waaronder bier pingpong, waar ik, ondanks dat het een balspel is, bijzonder goed in was) en 2 avonden gezamenlijk gekookt. Ook ben ik met een paar mensen uit het hostel uit geweest.

Gisteren was mijn laatste avond hier. Ik heb met een paar mensen samen gegeten en ik had wat lekkere dingen gekocht. Uiteindelijk zaten we met zo'n 15 mensen in de gezamenlijke ruimte en is er nog een soort feestje gebouwd. Een super afsluiting van mijn reis!!

En nu moet ik er vandoor. Het is ongeveer een uur reizen naar het vliegveld en in het vliegveld is het nog eens 20 min. lopen naar de goede zone. Ik heb al online ingecheckt en heb daardoor een stoel bij het gangpad kunnen bemachtigen (60h). Dat vind ik namelijk prettiger, want dan kun je je benen een beetje uitstrekken naar de zijkant en kun je makkelijk even opstaan om een eindje te lopen. En er is buiten toch niet veel te zien, want het grootste deel van de reis is het donker en bewolkt en boven zee. Ik heb enorm genoten van mijn tijd hier in San Francisco en heb weer veel herinneringen erbij.

En nu op naar huis!!! Tot snel, Hilke

1. Stephannn:
    28 april 2014
    Goede reis! Maar je zult het bericht pas in Nederland zien! Dus geniet weer van NL! Zo te lezen geweldig gehad! :) super hè!?
  2. Eric:
    29 april 2014
    welkom thuis inmiddels denk ik mooi dat het allemaal zo bevallen is
    Al die ervaringen. Tot binnenkort wellicht. En succes met de jetlag.