eerste week zit er al weer op

7 februari 2014 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Tena koutou (hallo)
Zo, er is alweer een week voorbij, en ik heb echt al allemaal super leuke dingen gedaan. De stad Christchurch was niet echt leuk. Wat vooral opvalt isde enorme ravage die er nog steeds is van de aardbevingen van 2-3 jaar geleden. Overal zijn bouwputten, lege gebouwen en open stukken. Ik ben daarom na 2 dagen (waarin ik vooral moest wennen aan het tijds- en seizoensverschil) snel richting Akaroa gegaan. Dat is een plaatsje op 1,5 uur rijden van christchurch en ligt in een gebied dat door een vulkaanuitbarsting is ontstaan. Daar was het echt geweldig. Ten eerste was het mooi weer geworden, maar daarnaast was de omgeving echt prachtig en was het een mooi klein dorpje. Daar heb ik een zeilboottocht gemaakt. Dit was een super relaxt vaartochtje waarbij je prachtig uitzicht had op de bergen en uiteindelijk nog een stukje op de oceaan ging varen. Daar kwamen er allemaal kleine dolfijnen voor de boeg van het schip zwemmen. Dat was super om te zien. Het hostel was ook erg gezellig en ik heb daar mensen ontmoet uit o.a. israel, japan, ausralie, duitsland en zelfs 2 nederlanders. De dag erna heb ik een 6 uur durende wandeling gemaakt naar de hoogste berg in de omgeving. Het was een pittige wandeling met erg stijle stukken ertussen, maar zeker de moeite waard. Je liep stukken waarbij er nauwelijks een pad was, en tijdens de hele tocht ben ik maar 3 mensen tegen gekomen. De dag erna ben ik rond16u weer terug naar christchurch gegaan, want van daaruit vertrok de volgende ochtend vroeg de bus naar Dunedin, een studentenstad 6u rijden zuidelijker. In tegenstelling tot Christchurch is Dunedin een super gezellige, bruisende stad met allemaal gebouwen in victoriaanse stijl (1850-1900). Hier zit ik in een hostel dat in het hart van het centrum ligt, maar verder erg karig is (maar wel degelijk en schoon). Vanuit Dunedin heb ik gisteren een natuurtour gemaakt naar een gebied er in de buurt, de otago peninsula. De tocht draaide hoofdzakelijk om 3 dingen. Albatrossen kijken (heb er twee van dichtbij gezien), geeloog-pinguins spotten en zeeleeuwen en zeehonden kijken. Omdat we aan het einde van de dag gingen kwamen de pinguins net uit de zee op weg naar hun slaapplaatsen en zag je ze dus over het strand waggelen. Ook kwam er 1 het pad oplopen waar wij ook liepen en zag ik die dus van 1 meter afstand. Ook kwam er een zeeleeuw uit het water die achter de pinguïns aan ging. Had niet gedacht dat zeeleeuwen zo hard konden rennen. Verder ook nog zeehondenjonkies en een heleboel verschillende vogels gezien. Vandaag heb ik vooral de stad bekeken. Een historische stadswandeling gemaakt, de steilste straat ter wereld belopen en lekker op een terrasje gezeten. Want het is hier heerlijk weer. Alleen de wind is vrij fris, maar verder is het zonnig en ui de wind zo'n 20-24 graden. Morfen ga ik weer verder richting Te Anau en de milford sound. Dat is een fjordengebied waar ik een kajaktocht door ga maken. Al met al dus al heel wat gedaan de afgelopen week.
Haere ra, groetjes!

1. Anneke:
    7 februari 2014
    Wat leuk, we gaan je zeker volgen! Geniet met volle teugen van al dat moois, xxx Anneke
  2. Lise:
    8 februari 2014
    Nou Hilke, je hebt heel wat ondernomen in de eerste week! Hoop dat je nog een hoop mooie dingen gaat zien en waar wij dan een klein beetje van mee kunnen genieten door middel van de foto's!
    Geniet ervan!
    x Lise
  3. Joke Rissema:
    14 februari 2014
    Hallo Hilke leuk om je zo te volgen pas goed op je zelf groetjes Joke Rissema.